چگونه کارمند خوب استخدام کنیم؟

چگونه کارمند خوب استخدام کنیم؟

کارمندان نقش بسیار مهمی در پیشرفت و رشد یک شرکت دارند. موفقیت یک شرکت بدون داشتن نیروی انسانی خوب، تقریباً غیرممکن است به همین دلیل کارفرمایان همواره به دنبال استخدام بهترین افراد برای شرکت خود هستند.
مطمئنا شما نیز به دنبال پیدا کردن افراد مناسب و استخدام این افراد برای شرکت خود هستید. با این وجود سوال اصلی این است که چگونه کارمند خوب استخدام کنیم. در ادامه این مقاله نکات و موارد مهم برای استخدام کارمند خوب بیان شده است، همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم بهترین افراد را استخدام کنید.

در صورتی که به حسابداری آشنایی دارید پیشنهاد میکنم آگهی های ( استخدام حسابدار ) را مشاهده نمایید.

کارمند خوب، کیست؟! چه خصوصیاتی دارد؟

یک کارمند خوب علاوه بر مهارت و تخصص در زمینه کاری خود، دارای برخی ویژگی‌های دیگر نیز می‌باشد. در واقع یک شرکت برای رشد و پیشرفت به کارمندانی نیاز دارد که قابل اتکا، فعال و دارای روحیه رهبری باشند. البته هستند کارمندانی که از این سطح نیز فراتر می‌روند و در دسته کارکنان بی‌نظیر قرار می‌گیرند. 8 ویژگی کارمند خوب عبارتند از:

1. دقیق؛

کارمند خوب در کار خود دقیق و جدی است. جدیت و دقت باعث می‌شود تا کارمند وظیفه خود را کامل و درست انجام دهد.

2. به دنبال پیشرفت؛

کارمندانی که به دنبال پیشرفت در کار و حرفه خود هستند، کمک زیادی به پیشرفت و رشد شرکت می‌کنند. آن‌ها علاوه بر داشتن هدف، انتظارات بزرگی نیز از خود دارند، به همین دلیل همواره به دنبال تکمیل و تقویت تخصص خود هستند و در این راه به پیشرفت شرکت نیز کمک می‌کنند.

3. قابل اطمینان؛

چه چیزی می‌تواند به اندازه کارمندی که وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهد، برای یک شرکت ضرر داشته باشد. شما به عنوان مدیر یک شرکت نیاز به کارمندانی دارید که بتوانید به آن‌ها اطمینان کنید و مطمئن باشید که آن‌ها وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند.

4. مسئولیت پذیر؛

تمام کارفرمایان نیاز به کارمندانی دارند که به کار خود متعهد باشند و در برابر کاری که به آن‌‌ها محول شده‌ مسئولیت‌پذیر باشند. اشتباهات خود را قبول کنند و درصدد جبران آن‌ها باشند.

5. سخت کوشی؛

برای پیشرفت شرکت و موفقیت آن، شما نیاز به کارمندانی دارید که سخت کوش باشند و در مواقع نیاز و در خارج از ساعات اداری نیز در دسترس باشند و مایل به گذاشتن وقت و انرژی اضافی برای پیشرفت شرکت باشند.

6. انگیزه و روحیه همکاری؛

کارمند نا امید و منفی نگر علاوه‌بر کار خود بر کار دیگران نیز تاثیر می‌گذارد. افراد دوست دارند در محلی کاری کنند که فضای دوستانه و صمیمی داشته باشد به همین دلیل کارمندی که دارای روحیه بالا و پرشور است باعث پیشرفت دیگر کارمندان نیز می‌شود.

7. منطعف؛

هر شرکتی نیاز به کارمندانی دارد که منعطف باشند و در برابر چالش‌ها و مشکلات واکنش مناسبی از خود نشان دهند. کارمند خوب در برابر تغییرات مقاومت نمی‌کنند و سعی می‌کنند تا خود را با شرایط جدید وفق بدهند.

8. صادق؛

ممکن است یک کارمند در تخصص خود بسیار ماهر باشد و خصوصیات بالا را هم داشته باشد ولی با شما شفاف صحبت نکند و صادق نباشد. صداقت یکی از مهمترین خصوصیات یک کارمند خوب است. شرکتی پیشرفت می‌کند که کارمندان آن با کارفرما صادق باشند و مشکلات خود را اعم از مسائل حقوق و دستمزد، مشکلات محیط کار و سختی کار را کاملا شفاف و بدون پنهان کاری بیان کنند.

اهمیت استخدام کارمند خوب

شما هر چقدر که مدیر خوب و توانمندی باشید و شرکت شما از سرمایه و تجهیزات مناسبی برخوردار باشد، باز هم به برای پیشرفت و رشد شرکت نیاز به کارمندانی خوب دارید. در حقیقت شما برای پیشبرد اهداف شرکت نیاز به کارمندانی دارید که در این مسیر کنار شما باشند.
میزان موفقیت یک شرکت با کارمندان و نیروی انسانی آن رابطه مستقیم دارد. رسیدن به موفقیت بدون داشتن نیروی کار خوب امری تقریبا محال است. اما چگونه کارمند خوب استخدام کنیم؟! آیا فقط از پلتفرم‎های استخدامی همچون کاریابی ها ، کمک بگیریم؟!

ارسال دیدگاه